ניקוי רעלים- רפואת האיורוודה

השלבים בתהליך ניקוי רעלים על פי רפואת האיורוודה.

  
 מאת גיא לוין  - פורסם ע"י קלאב רמון מצפה רמון.
במאמר זה אפרט על השלבים אשר נכללים בתהליך ניקוי רעלים – ע"פ רפואת האיורוודה. באמצעות ביצוע השלבים המתאימים לאדם ולאופי המחלה, ניתן לטפל במחלות כרונית ובעיות מתמשכות. 
הפרעה במערכת העיכול היא המקור למרבית המחלות על פי רפואת האיורוודה. כשמערכת זו אינה תקינה, מתחילים להצטבר רעלים, במשך הזמן הם מוצאים את דרכם לרקמות ולאיברים הפנימיים, וכך מתפתחת המחלה.



כשיש רמה גבוהה של כמות רעלים בגוף ומתפתחות מחלות כרוניות, נוצר צורך בתהליך ניקוי רעלים. מטרת התהליך היא להפריד את הרעלים הדבוקים לרקמות, לפתוח את הערוצים בגוף, ולהחזיר את הרעלים למערכת העיכול כדי שייפלטו החוצה.  זהו תהליך עמוק ואינטנסיבי המכונה פנצ'ה קארמה – ניקוי בחמישה שלבים. מותאמים לכל אדם השלבים המתאימים לו, ורק חלק קטן מהאנשים צריכים לעבור ניקוי מלא של כל חמשת השלבים.
השלבים בתחילת תהליך ניקוי הרעלים:
1)     מאבחנים באופן מסודר כדי לקבל תמונה מלאה על מצבו של האדם. עושים זאת ע"י תשאול, אבחון דופק אירוודי, לשון ועיניים.
2)     כהכנה ראשונית, האדם מקבל תזונה מתאימה וצמחי מרפא, כדי שהגוף יתחיל להוציא החוצה פסולת. הכנה זו חשובה מכיוון שיש לבצע סדר לפני שמתחילים לפנות את הלכלוך הגס.
3)     מתחילים את התהליך המרוכז של הניקוי. בשלב זה, האדם מקבל עיסויים עם שמן שומשום חם, ומזיע במשך חמישה ימים ברצף. פעולת ההזעה נועדת כדי להפריש רעלים דרך העור. היא מתקבלת ע"י הושבת האדם בתא מיוחד כשראשו מחוץ לתא, והוא נושם את האוויר הנעים שבחדר. מפיקים את האדים להזעה מהרתחת צמחי מרפא ייעודיים.
4)     הגיע יום הניקוי. לאחר שהמטפל מוודא שהאדם מגיע למוכנות מלאה של הגוף והנפש, העיכול תקין, היציאות תקינות ונוצרה הצפת רעלים, אפשר לגשת לניקוי בתהליך ה"וומנה והוירצ'נה" – אשר יוסבר בהמשך.

ניקוי רעלים בחמישה שלבים:
שלב ראשון – וומנה
ניקוי הריאות והבטן העליונה. בעיקר מתאים לטיפול בבעיות נשימה, אסטמה, מחלות עור, השמנה ואלרגיות. הניקוי נעשה בעזרת שתיית חלב בכמות גדולה ביחד עם צמחי מרפא. מבצעים את תהליך ניקוי זה במשך יום אחד, על ידי יצירת תהליך של הקאה.
שלב שני – וירג'נה
ניקוי של הבטן התחתונה. בעיקר מתאים לטיפול בבעיות עיכול שונות, מיגרנות, מחלות כבד, עייפות ולחץ דם. בעיות כמו כולסטרול, לחץ דם ומיגרנות – נעלמות בדרך כלל כחודש לאחר שלב ניקוי זה. מבצעים את שלב זה במשך יום אחד, על ידי מתן תרופה משלשלת.
שלב שלישי ורביעי – באסטי
שלב זה מתאים לטיפול ביובש בגוף, מחלות פרקים, עצירות, בעיות מעיים ומחלות של מערכת העצבים. זהו תהליך שונה משני השלבים הראשונים, ונמשך כשבועיים עד חודש (בהתאם לאופי המחלה). המטופל מקבל טיפולי שימון והזעה במשך כל התהליך. בשלב זה, המעי הגס מתנקה ע"י חוקנים של שמן ותה לסירוגין, המנקים את השכבות הרעילות שנוצרו במעי הגס באופן סיסטמי.  
שלב חמישי – נאסיאם
שלב ניקוי האף והסינוסיטיס. בעקרון זהו ניקוי מנטאלי, ולכן יתבצע כשהגוף הפיזי נקי. זהו שלב שמועיל באופן משמעותי לטיפול בבעיות מנטאליות כמו בלבול, חרדה, אינסומניה, נחירות, סינוסיטיס, ומסייע לנשימה ורוגע. מבצעים את התהליך באמצעות עיסוי והזעה של הפנים, ולאחר מכן בעזרת החדרת טיפות משמנים מיוחדים לתוך הנחיריים.
ראקטה מוקשנה
זהו תהליך נוסף אשר נחשב כחלק מניקוי הרעלים. הוא מסייע לטיפול בגאוט, ארטריטיס, ראומטויד, בעיות גב, ברכיים, נפיחויות, שריפה בגוף וחום. במהלך תהליך זה מוציאים דם מאזורים בעיתיים בגוף וכך מאפשרים לדם רעיל לצאת החוצה. ניתן לעשות את ניקוי זה בשני אופנים: על ידי שימוש בעלוקות או על ידי מחטים מיוחדות וכוסות רוח.
מתאימים את תהליך הניקוי לפי טבעו המולד של האדם (לפי חזקותיו, חולשותיו, אופי המחלה ועוצמתה). מדובר על תהליך אינטנסיבי הנמשך בין שבוע לחודש – על פי מצב המטופל.
בזכות תהליך הניקוי על פי רפואת האיורוודה, האדם ירגיש בשינוי משמעותי בחייו בפן הפיזי ובפן המנטאלי.
גיא לוין מטפל ומרפא ברפואת האיורוודה מתמחה בניקוי רעלים מהכבד והגוף בשיטת הפאנצ'הקארמה. רפואת האיורוודה הינה רפואה עתיקת יומין ומטרתה העיקרית היא הדרכת האדם על פי הטבע המולד שלו כיצד להימנע מבעיות בעתיד. האיור-ודה מטפלת באדם כמכלול מורכב וייחודי ולא בסימפטום.
מקור המאמר: Articles.co.il/גיא לוין

מלון קלאב רמון מזמין אותכם להנות מחופשה יוצאת דופן במצפה רמון, ולבלות איתנו את רגעי הבריאות והאושר שלכם.לפרטים והזמנות 086586107 או במייל clubramon2014@gmail.com



Share:

0 תגובות