טיולי אקסטרים ונופש במדבר!


טיול משפחות ברכב שטח ספארי מדברי 4X4


*מתארחים במלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא ויוצאים לטיולים באזור
*מסלול מתאים לכל המשפחה “מצפה חג”
*דרגת קושי קלה מתאים גם לרכבים פרטיים.




את הטיול נתחיל במצפה חגי הסמוך לצומת חלוקים.לבאים ברכבים פרטיים יש להחנות את רכבים בסוף המסלול בחניון הרועה נעלה למצפור חגי הצופה על שדה צין רמת עבדת רכס חתירה ונחל צין.
חגי אבריאל איש שדה בוקר וממקימי קיבוץ משאבי שד הנו דמות מפתח בסיפור הקמת שדה בוקר המצפור לזכרו מנציח את סיפורו של הסגן הצעיר ששירת ביחידת מודיעין בפיקוד דרום בשנים 1950-1951 עם שחרורו הוא פונה להקמת גרעין לייסוד יישוב במדבר.
קבוצת הצעירים עמה נמנה חגי ,מקימה במאי 1952 את שדה בוקר. נרד בשביל המסומן בירוק אל העיר האבודה-השם המסתורי “העיר האבודה” ניתן לאתר הקדום על ידי החופר והחוקר יהודה נבו. מדובר באתר גדול מן התקופה הביזנטית המאוחדת, והתקופה המוסלמית הקדומה בארץ ישראל (מאות שישית-שביעית לספירה) זהו יישוב קדום המשתרע על שטח נרחב, ועל פני כמה וכמה ערוצים מדבריים המעובדים בטרסות חקלאיות.
האתר מכיל עשרות מבני אבן ושרידי התיישבות מרשימים ליד מבנה אבן הסמוך לשביל נפנה שמאלה מזרחה מהלך כ -50 מטרים,אל עבר מחשופי סלע גיר, עליהם שפע ציורי סלע, וכתב ערבי קדום ממחקר הכתובות שנמצאו באתר ותורגמו על ידי הפרופסור משה שרון נראה כי לפנינו אתר מיוחד של חברת נוודים, החיה בשולי החברה הנוצרית בתקופה הביזנטית מדובר בעובדי אלילים ,שעברו את תהליך ההתנצרות בנגב, ועם הכיבוש הערבי, אימצו פולחני, ועוסקות בבקשת סליחה ומחילה מאללה.
 מגוון השמות מצביע על אוכלוסייה ממקור שמי ערבי.

נמשיך חזרה אל השביל לעבר מבנה גדול נוסף זהו מסגד פתוח גדול, בו ניצן לזהות עדיין את קיר ה “קיבלה” והמחרב (גומחת התפילה המוסלמית,הפונה למכה) השביל מהמסגד ממשיך דרומה חזרה אל חניון הרועה הקרוי על שמה של ברברה פרופר המוכרת כ “הרועה משד בוקר” אשר נרצחה בפיגוע הדמים על ידי מסתננים בספטמבר 1952.
המסלול מסתיים בחניון הרועה חניון של הקרן הקיימת לישראל ובו מתקני נופש פעיל,צל עצים רב ושולחנות פיקניק חניון הרועה גם משמש כנקודת יציאה אזורית למגוון של מסלולי אופניים. סמוך לחניון הרועה נמצא צריף בן גוריון ויקב שדה בוקר.
*לפרטים ללינה מלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא – 08-6586107

Share:

0 תגובות